"Et j'irai loin, bien loin, comme un bohémien, Par la Nature, - heureux comme avec une femme."
Arthur Rimbaud

maandag 11 juli 2011

Zomer op de Vinkenbos

Ik met het land om mij heen hunker naar regen
Een zomerse avondstond in mijn tuin alwaar
deze woorden bijna als vanzelf aaneen regen
en waar het leven nog het leven kon zijn


VAG - partim "In mijn tuin" (2008)

Het is weer een zomer die ik in de Dijlevallei doorbreng, in het bijzonder op de Vinkenbos, dat kleine hoekje natuur bij mijn grootouders waar buizerds en zwarte roodstaarten vliegen terwijl de E40 golvend raast op de achtergrond. Een sfeerimpressie van mijn drieëntwintigste zomer ter plaatse ...

De courgetten van opa groeien naar hartelust in de moestuin.

Ondertussen sieren de Goudbloemen (Calendula officinalis) de bordes van oma.

In de bermen en weiden regeert het Sint-Jans-kruid (Hypericum perforatum).

Soms is het vechten om een plaatsje en tot een compromis komen, onze politiekers zouden wat kunnen leren van dit stel.

Over minder wijdse weiden strekt het land zich uit langs de rand van Heverleebos. Klein maar fijn zeg ik dan want ook aan kleine stukken natuur is er behoefte in dit o zo overbevolkt landje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten