"Et j'irai loin, bien loin, comme un bohémien, Par la Nature, - heureux comme avec une femme."
Arthur Rimbaud

donderdag 5 januari 2012

Goede voornemens

"Forests, lakes, and rivers, clouds and winds, stars and flowers, stupendous glaciers and crystal snowflakes - every form of animate or inanimate existence, leaves its impress upon the soul of man."
Orison Swett Marden
2012. Een nieuw jaar met frisse mogelijkheden, mogelijkheden tot avonturen, tot zelfkennis, tot het verbeteren van eigen talenten, tot kennisvergaring, tot leven.

2012 is een jaar waarin ik mezelf voorneem om hard op twee vlakken te werken. Eerst en vooral in de natuurfotografie. Mijn foto's waren goed maar alles kan beter. Ik heb voor mezelf de lat, na een anderhalf jaar stilliggen, weer wat hoger gelegd. Tussen het studeren door verdiep ik me in de tips en verhalen van professionele natuurfotografen. En dan kom ik weer aan de twee waardevolle aspecten die ik vaak niet durf vermelden.

Tijd.
Geduld.

Het eerste is lastig, zeker als een drukke student met een Border Collie die ook zijn dagelijkse wandeling nodig heeft. Maar het is niet onoverkomelijk. Het tweede is oefenen en zelfbedwang. Dit jaar zal een toetssteen zijn voor mijn geduld. Er staan enkele onderwerpen op mijn lijstje, een stuk of zes, die ik dit jaar op de gevoelige plaat wil vatten. Bijna alle in eigen land, het enige wat het zal vragen is geduld. En een goed statief dat in mijn verlanglijstje op nummer één staat.

Maar ik wil de kwaliteit verbeteren, dat ben ik mijn gerief en mezelf verplicht. Daarnaast is fotografie ook een enorm belangrijk communicatiemiddel, zeker nu in onzekere tijden van crisis (en de bijhorende besparingen, vaak in natuurbehoud) en klimaatsverandering. Met mijn blogje hoop ik er een bescheiden bijdrage aan te leveren. Twee jaar zijn er inmiddels al gepasseerd en de energie blijft, ook mijn lezerspubliek blijft het erg waarderen. Ik hoop met de aandacht voor de fotografie de kwaliteit van mijn blogs nog te verhogen. We zullen zien, maar ik wou mijn lezers erg bedanken voor twee jaren vol commentaren en positieve steun !

Het tweede aspect ? Conditie. Ook de gezondheid blijft belangrijk, dit jaar zal ik vanaf de lente, naast het wekelijkse zwemmen, ook zoals in de voorbije herfst weer meer fietsen... Op de Stevens Galant SX is fietsen een waar plezier geworden !

Op naar een boeiend 2012 !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten