"Et j'irai loin, bien loin, comme un bohémien, Par la Nature, - heureux comme avec une femme."
Arthur Rimbaud

maandag 5 juli 2010

Canon Powershot D10

Al een tijdje dacht ik aan het aanschaffen van een waterdichte digitale camera om ook momenten rond en in water vast te leggen en waterdichtheid, zo redeneerde ik logischerwijze, is ook een teken van robuustheid in regen, stof, zand en dergelijke, kortom, ideaal voor een actieve wandelaar/mountainbiker/strandjutter als ik. Mijn keuze was allang gevallen op de 12,1mp Canon Powershot D10, waterproof tot 10m, meer heb ik niet nodig en het is een verlossing op de wandelingen met Darko waar zwaar materiaal zoals mijn geliefde Canon Eos 350D met de bijhorende lenzen gewoon te onhandig is. Bovendien geeft dit toestelletje een extra funfactor, zeker met deze zuiderse temperaturen.
Sinds vrijdag ben ik de eigenaar van zo'n Powershot en heb ik hem al kunnen uittesten tot in het plonsbadje toe. Natuurlijk is het voor mij wennen om noch diafragma noch sluitertijden en dergelijke te kunnen instellen maar het is een mooie oplossing voor het gewichtsprobleem, zeker bij zo'n energieke hond als Darko die het geduld niet heeft tot het baasje een nieuwe lens ingeschroefd heeft. Ook hoef ik nu op stranden en in water niet meer bang te zijn. Praktisch, zo moet het. Het vereist enige oefening maar het begint te lukken, de meeste foto's worden scherp. Een paar voorbeeldjes;

Het leuke aan een waterdichte camera : ineens is waterleven vast te leggen, zoals onze goudvissen in de tuinvijver merkten. Dit waren ze niet gewoon...

En Darko en Samson vandaag waren te schattig om niet vast leggen.

Geen 5mp foto's meer van een HP Photosmart, geen goedkope waterdichte Fujifilm wegwerpcamera's meer, kortom : meer kwaliteit in snapshots. Snapshots zijn gemakkelijker met een compactcamera ... Een feit dat niemand kan ontkennen, mijn Canon Eos zal dit toestel nooit overtreffen maar het is een lacune dat nu ingevuld is !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten